Застосування: сонячна та вітроенергетика, вантажні автомобілі з двома акумуляторами, електротранспорт та ін.
Навіщо потрібен:
Балансир для акумуляторів - дуже важлива річ, коли акумулятори підключені до послідовного ланцюжка.
Після кількох циклів заряду-розряду АКБ, який трохи слабший, починає сильніше розряджатися і потім слабше заряджатися.
Наприклад, у ланцюжку 2х12В навантаження відключається при розряді до 21В, але при цьому один АКБ може бути розряджений до 9,5В а другий до 11,5В (разом буде 21в).
При зарядці АКБ, який розрядився до 9,5В, матиме більший опір, прийме менше заряду (хоча розрядився сильніше). При зарядці в 28,8В один АКБ заряджатиметься при напрузі 13,4В, а другий 15,4В.
Відповідно АКБ який сильніше просідає - засульфатується, а той який надмірно перезаряджається - википить. З кожним зарядом-розрядом ситуація все більше посилюється.
Балансир вирішує це питання перекиданням заряду з АКБ більш високої напруги, на АКБ з низькою напругою, поки воно не вирівняється, що при заряді, що при розряді. У результаті АКБ заряджаються і розряджається рівномірно до однакової напруги.
У послідовних ланцюжках балансири часто збільшує термін служби АКБ у рази під час циклічного використання (в АКБ електромобілів та інших дорогих пристроїв обов'язково використовуються балансири).